top of page

GÆSTEBOG

Engelsklærer 2. g

Det, der sker i mødet med jer, er, at mine elever får fjernet nogle fordomme om, hvad det betyder at leve i fattigdom.

Selvom de unge i Kenya ikke har de ressourcer, vi har adgang til i Danmark, og selvom de ikke lige kan se et job derude – så oplever eleverne nogle unge mennesker, der har nysgerrighed og mod og entreprenørskab i sig – som virkelig vil noget på trods af, at deres verden og hverdag er meget mere udfordret på et meget mere basalt niveau, end vores elever er. Det gjorde et kæmpestort indtryk.


 

Engelsklærer 2. g

Jeg kan ikke rose det her projekt nok, for det har så mange styrker i f.t. det, jeg gerne vil give eleverne, men som er svært fordi jeg er bundet af et klasselokale. Men det lykkedes! Jeg kunne tage mine elever med til Kenya, og de mødte nogle mennesker og en verden, der var meget anderledes, men på en nobel og fin måde.

Project Name

This is your Project description. Provide a brief summary to help visitors understand the context and background of your work. Click on "Edit Text" or double click on the text box to start.

Engelsklærer 2. g

Det har stor værdi, at vi fjerner os fra det, vi kan læse om, og møder mennesker. Og så har de engelsk som et fælles kommunikativt sprog, som også giver enormt god mening. Det er ikke vores sprog, og det er ikke deres, så det er fælles og bliver en oprigtig ægte samtale. De får talt enormt meget engelsk i de dage.
Engelsklærer 2. g


 

Lærer naturgeografi

Vi går i vores egen boble i velfærds-Danmark, og eleverne mangler indblik i, hvordan hverdagen fungerer i andre lande. Hvis ikke de blev præsenteret for sådan et forløb som dette, ville de ikke kunne få det indblik, før de tog på en rejse i det Globale Syd. Jeg oplevede, at eleverne blev blæst fuldstændig bagover af at høre om kultur-guidernes hverdag. Både personligt og fagligt.
 

Project Name

This is your Project description. A brief summary can help visitors understand the context of your work. Click on "Edit Text" or double click on the text box to start.

bottom of page